Overslaan en naar de inhoud gaan

De handleiding om de eerste 100 dagen als chief communication officer te overleven

Het is een aardige gedachte, maar de uitvoering is toch wat oppervlakkig. PR-bureau Weber Shandwick publiceert vandaag het e-book (het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is een aardige gedachte, maar de uitvoering is toch wat oppervlakkig. PR-bureau Weber Shandwick publiceert vandaag het e-book (het is meer een brochure van 66 pagina’s):

related partner content for mobile comes here

In deze handleiding geven diverse ervaren Corporate Communications Officers van over de hele wereld advies over hoe je als CCO de eerste 100 dagen in een nieuwe organisatie overleeft.

‘Terwijl steeds meer CCO’s direct rapporteren aan CEO’s en verschillende uitdagingen in hun portefeuille hebben, van crisis- tot structurele communicatievraagstukken, helpt deze handleiding nieuwe communicatieprofessionals hun weg te vinden binnen een nieuwe organisatie,’ aldus Leslie Gaines-Ross, Weber Shandwick’s chief reputation strategist.

Weber Shandwick’s e-book bevat 12 lessen om een eerste stempel op een organisatie te drukken en beantwoordt vragen als: hoe breng je verandering aan, hoe bereid je je voor op verrassingen en hoe ga je om met een gedemoraliseerd team?

Een paar tips, maar die gelden bijna voor elke functie binnen een bedrijf:

‘Bekritiseer je voorganger niet.’

‘Meet individually with business unit leaders and let them talk as much as possible’ .

‘Be prepared for some surprises’.

‘Gain the CEO’s respect’.

Het boek is gebaseerd op citaten van ervaringsdeskundige CCO’s uit de VS, EMEA en Azië. Verder staan er de DO’s en DONT’s voor nieuwe CCO’s.

Maar als dit echt de antwoorden zijn op de strategische issues van de CCO’s, dan denk ik niet dat ze 100 dagen gaan halen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in