Consumentenvertrouwen daalt licht
Sinds juli 2003 kent het consumentenvertrouwen een stijgende lijn. De consumenten hebben in maart zowel iets minder vertrouwen in het economisch klimaat als een wat lagere koopbereidheid, zo blijkt uit het Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS.
Consumenten zijn in maart wat negatiever over het economisch klimaat dan in februari. Dit komt volledig door een somberder kijk op het economisch klimaat in de komende twaalf maanden. Per saldo zijn er in maart 6 procent meer pessimisten dan optimisten. In februari hadden de optimisten voor het eerst sinds 2000 nog de overhand.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet oordeel over de economische situatie in de afgelopen twaalf maanden is nauwelijks veranderd. De koopbereidheid is, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, in maart 3 punten lager dan in februari. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden en op het oordeel of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen. Consumenten zijn in maart veel negatiever dan in februari over het doen van grote aankopen zoals meubels en tv’s. Hun ordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden is nauwelijks veranderd. Ze zijn over de situatie in de afgelopen twaalf maanden nog steeds zeer negatief.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid