Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenvertrouwen daalt licht

Na de grote stijging van het consumentenvertrouwen in februari zijn de consumenten deze maand somberder. Het vertrouwen is, gecorrigeerd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds juli 2003 kent het consumentenvertrouwen een stijgende lijn. De consumenten hebben in maart zowel iets minder vertrouwen in het economisch klimaat als een wat lagere koopbereidheid, zo blijkt uit het Consumenten Conjunctuuronderzoek van het CBS.

related partner content for mobile comes here

Consumenten zijn in maart wat negatiever over het economisch klimaat dan in februari. Dit komt volledig door een somberder kijk op het economisch klimaat in de komende twaalf maanden. Per saldo zijn er in maart 6 procent meer pessimisten dan optimisten. In februari hadden de optimisten voor het eerst sinds 2000 nog de overhand.

Het oordeel over de economische situatie in de afgelopen twaalf maanden is nauwelijks veranderd. De koopbereidheid is, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, in maart 3 punten lager dan in februari. De koopbereidheid is gebaseerd op het oordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden en op het oordeel of de tijd gunstig is voor het doen van grote aankopen. Consumenten zijn in maart veel negatiever dan in februari over het doen van grote aankopen zoals meubels en tv’s. Hun ordeel over de financiële situatie van het eigen huishouden is nauwelijks veranderd. Ze zijn over de situatie in de afgelopen twaalf maanden nog steeds zeer negatief.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in