Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten moeten duurzamere producten kopen

Dat vinden Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze organisaties ‘willen laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzamer gerecht te maken en startten 2 november de campagne ‘’. 

related partner content for mobile comes here

Twee derde van de consument let bij het boodschappen niet op of eten duurzaam is, maar 51 procent geeft aan duurzaam eten wel zeer belangrijk te vinden. Dit blijkt uit het ‘Duurzaam eten’-onderzoek van GfK in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever is gehouden.

Redenen om niet te kiezen voor duurzamere producten zijn met name gewoonte en prijs. De supermarkt wordt door consumenten het vaakst bezocht om duurzame producten te kopen gevolgd door de speciaalzaak, boer, biologische winkel en markt.

Vier op de tien consumenten is de afgelopen twee jaar duurzamer gaan eten. 30 procent verwacht de aankomende twee jaar meer duurzame producten te kopen.

Tot en met 23 november kunnen consumenten met de cadeaukaart duurzamere producten kopen bij Albert Heijn. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in