Overslaan en naar de inhoud gaan

Uber’s PR-team probeert pers te bedonderden en faalt

Taxibedrijf raakt opnieuw in opspraak om communicatietechnieken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kort na het publiceren van een kritisch artikel over Uber, ontving Amerikaans internetmedium LA Weekly een lovende ingezonden brief van een taxichauffeur van Uber. Na enig speurwerk bleek dat de taxichauffeur, Cabdi Xuseen, de brief nooit heeft geschreven of gezien. Uber’s PR-team schreef de brief over Xuseen’s levensverhaal zelf om zich in beter daglicht te zetten.

related partner content for mobile comes here

De email wekte argwaan, doordat niet de taxichauffeur, maar Tawny Valentine de afzender was.  LA Weekly vroeg door, maar Valentine ontweek de vraag wat haar relatie met de taxichauffeur was. Toen LA Weekly Xuseen opbelde, vertelde hij dat hij was benaderd door Valentine, omdat hij één van Uber’s ‘top-rated’ chauffeurs is. Zo werd zijn verhaal de basis van de ingezonden brief. LA Weekly nam weer contact op met Valentine en toen kwam de aap uit de mouw: “we work with uber”.

Een typisch voorbeeld van het tevergeefs proberen negatieve publiciteit om te buigen. Niet alleen wordt het kritische essay waarschijnlijk nog meer gelezen, ook is iedereen nu op de hoogte van de normen en waarden van Uber’s PR-team. Way to go, Uber.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in