Consument heeft 4,67 euro over voor Netflix
Dat blijkt uit een onderzoek van ZenithOptimedia onder 1397 Nederlanders. In de doelgroep 16-54 jaar zegt 37 procent interesse te hebben in een abonnement op Netflix. Onder de jongere doelgroep 25-34 jaar is de interesse wezenlijk groter: 46 procent.
Ralph Sluis, Research Director bij ZenithOptimedia, zegt dat trends in de tv-markt - zoals het doorspoelen van reclameblokken en binge viewing - de interesse naar VOD-tv voeden. Sluis verwacht echter niet dat ruim een derde van de Nederlanders binnen een jaar een VOD dienst af zal nemen.’ De beschikbare content wordt de succesfactor voor Netflix.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe consument zou vooral een Netflix-abonnement nemen omwille van het aanbod van buitenlands (lees Amerikaans) product. 76 procent wil buitenlandse films zien en 67 procent buitenlandse series.
Nederlands product staat veel minder hoog op het verlanglijstje. 19 procent zou Netflix willen hebben voor de Nederlandse speelfilms, 15 procent voor Nederlandse series.
Een abonnement op Netflix kost 7,99 euro. Gemiddeld – zo blijkt uit het onderzoek – is de Nederlandse consument bereid om 4,67 euro voor een abonnement te betalen.
Uit een poll op Adformatie blijkt (na 92 stemmen) dat 59 procent vindt dat Netflix iets toevoegt aan wat er al is. 41 procent ziet Netflix als een videotheek met overjarige titels. Stemmen kan op de homepage van Adformatie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid