Cannes: NL 11X op shortlists Direct/Promo/PR
Nederland is het reclamefestival in Cannes begonnen met in totaal 11 shortlistvermeldingen in de categorieën Direct, Promo & Activation en PR.
Dit aantal is vergelijkbaar met vorig jaar toen ons land begon met 10 vermeldingen. In Promo staan 6 inzendingen op de lijst, in Direct 3 en in PR 2. Met name Kong doet het goed met in totaal 4 keer op de shortlists. Nederland is vertegenwoordigd in de Promo & Activation-jury door Zwier Veldhoen (creative director They) en in de Direct-jury door Peter van Leeuwen (creative business partner Van Wanten Etcetera).
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaIn Promo&Activation staan op de shortlist:
Ogilvy Amsterdam (2x): ‘Twee ramen’ voor Stop the traffic
Kong (2x): ‘Stanislav’ voor Ministerie van Justitie
UbachsWisbrun/JWT: ‘Mini kerstbox’ voor Mini
DDB Amsterdam: ‘Even Apeldoorn bellen Live’ voor Centraal Beheer Achmea
Er waren voor Nederland 36 inzendingen in Promo, ten opzichte van 24 vorig jaar. Toen kwamen er 5 cases op de shortlist waarvan er 1 in de prijzen viel (zilver).
In Direct staan op de shortist:
Amsterdam Worldwide (2x): ‘Left/right blogger outreach’ voor Asics
Kong: ‘Stanislav’ voor Ministerie van Justitie
Nederlandse bureaus zonden 22 cases in. Vorig jaar waren dit er 20 waarvan er 4 op de shortlist kwamen en 1 in de prijzen viel (brons).
Van de 8 Nederlandse inzendingen voor de PR Lions kwamen er 2 terecht op de shortlist (tegen 1 vorig jaar):
Kong: ‘Stanislav’ voor Ministerie van Justitie
Winkelman en Van Hessen: ‘Pokkie Foetsie’ voor Hi.
De prijzen in Direct, Promo & Activation en PR Lions worden maandagavond uitgereikt. De uitslag zal direct na de Award Ceremony op Adformatie.nl verschijnen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid