Campagne “Nederland. Niet kapot te krijgen


Een woordvoerster noemt de aanleiding van de campagne de moord op Theo van Gogh en de onrust die daarop in Nederland ontstond. De campagne is begonnen met een paginagrote advertentie in alle landelijke dagbladen. De bedoeling is ‘iedereen ertoe te bewegen
zelf iets te veranderen in de manier waarop we met elkaar omgaan', zo staat te lezen op de bijbehorende website nederlandnietkapottekrijgen.nl.
Organisaties als VluchtelingenWerk, Novib, het Nederlandse Rode Kruis, de Nederlandse Moslimraad en de vakbonden CNV en FNV staan positief tegenover het initiatief of hebben hun steun uitgesproken.
Wie de initiatiefnemers zijn, wilde de woordvoerster nog niet
zeggen. De namen van deze ‘gewone Nederlanders', die werkzaam zijn in allerlei branches, doen er volgens haar niet toe, het gaat om de campagne. Enkele bekende Nederlanders, onder wie presentator Sjors Fröhlich en CNV-voorzitter Doekle Terpstra, werken aan de campagne
mee. Fröhlich sprak de tekst van een van de spotjes in die vanaf morgen op diverse radiozenders zijn te horen (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid