Campagne Mercedes-Benz laat wegen spreken


De Distronic Plus Steering Assist ‘leest’ de weg voor de bestuurders van Mercedes-Benz. Om dit op een simpele manier uit te leggen ontwikkelde FHV BBDO het Mercedes-Benz Road Typography: een alfabet bestaande uit luchtfoto’s van snelwegen, rotondes en afslagen.
De campagne verschijnt in print en outdoor. Op billboards wordt de typografie ingezet om op wegsituaties in te haken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Credits
Merk Mercedes-Benz
Campagne Road Typography
Bureau FHV BBDO
Concept John de Vries, René Verbong
Art Director John de Vries
Copywriter René Verbong
Cr. Directie Martin Cornelissen, Mark Muller
Strategie Peggy Wijtzes
Account Peggy Wijtzes, Christine van der Schilden, Pui-Yuk Man
Klant Peter Zijlstra
Beeldbewerking Soeverein, Mont Blanc
Lithografie Mont Blanc
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid