Overslaan en naar de inhoud gaan

Converse kampioen op Facebook, Threadless op Twitter

Converse en Threadless zijn de meest 'sociale modemerken'.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Amerikaanse merken domineren respectievelijk de FashionUnited en .

related partner content for mobile comes here

Converse doet het vooral goed op Facebook. Met 36,2 miljoen fans laat het merk achter de populaire All Stars de concurrentie op Facebook ver achter. Victoria’s Secret staat met 22,1 miljoen likes op de tweede plaats, gevolgd door Adidas (20 miljoen) en Zara (18,3 miljoen).

Jeansmerk Levi’s is met 17,8 miljoen fans hard op weg naar een plek in de top 3 te veroveren. Een andere uitschieter is Louis Vuitton dat in een jaar tijd van de 24e plek is geklommen naar de negende plek met 13,4 miljoen likes. Hoogstgenoteerde nieuwkomer is Vans. Met 10,9 miljoen fans staat het merk nu op de 13e plaats.
De grootste daler is Abercrombie & Fitch. De Facebookpagina met foto’s van gespierde mannen is dit jaar beduidend minder in trek, al is deze nog altijd goed voor 7,6 miljoen likes.

Op Twitter is online t-shirtontwerpshop Threadless, net als vorig jaar, het populairste merk met 2,146 miljoen volgers). Het wordt echter op de voet gevolgd door het Amerikaanse TOMS dat slechts 158 followers minder heeft. Victoria’s Secret scoort ook op Twitter hoog; met ruim 2 miljoen volgers is het lingeriemerk goed voor de derde plek.

De commotie over de nieuwe naam die Hedi Slimane modehuis Yves Saint Laurent gaf, heeft twitteraccount niet goed gedaan. Van de derde plek is Saint Laurent gedaald naar de zesde. H&M en Burberry grepen hun kans en nemen met respectievelijk 1,95 miljoen en 1,76 miljoen volgers de vierde en vijfde plek in.

Forever 21 heeft een groeispurt en klom van de 16e naar de achtste plek met ruim 1 miljoen volgers. Grootste daler is Lacoste. Het polomerk verdween uit de top 10 met 'slechts' 370.000 followers.

Fashion United noemt het opvallend dat veel modemerken verschillende social media-strategieën hanteren voor Facebook en Twitter. Threadless is dan wel het meest gevolgde merk op Twitter, in de Facebook ranking komt het niet eens in de top 25. Andersom komt Facebook favoriet Converse niet voor in de top 25 van de Twitter Index. Modebedrijven die hoog inzetten op zowel Facebook als Twitter zijn H&M, Burberry en Victoria's Secret.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in