Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe komt met voorspellende social marketingtool

Adobe introduceerde deze week een predictive publishing-mogelijkheid (beta) als onderdeel van Adobe Social. Hiermee kan de sociale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze eerste versie biedt Facebook-integratie en komt in de zomer naar Nederland; andere social media-platforms worden later dit jaar toegevoegd.

related partner content for mobile comes here

Adobe Social is onderdeel van Adobe’s Marketing Cloud oplossing, een pakket met analytics, social, advertising, targeting en web experience management-tools. Marketeers kunnen met het social onderdeel onder andere hun social monitoring regelen, en social marketing schalen binnen de organisatie.

Volgens Adobe worden social media-posts nu nog vaak opgesteld zonder een meetbaar verband te leggen met hoe deze content zal worden ontvangen. Veel marketeers bieden groot nieuws aan via social media-kanalen en komen er vervolgens achter dat er totaal geen reacties op volgen. 'En dan vraag je je of je op het verkeerde tijdstip hebt gepost, of dat je de verkeerde woorden hebt gebruikt.'

De nieuwe feature maakt volgens Adobe voorspellingen over de engagement en doet suggesties voor de beste timing, door gebruik te maken van sentimentanalyses en predictive tekst mining-algoritmes. Deze zijn gebaseerd op historische data op het gebied van betrokkenheid, tijd en sentiment. De tool zal met het gebruik ervan steeds 'slimmer' worden.

‘Social marketeers moesten altijd volledig op hun instinct vertrouwen bij het creëren van socialmediacontent’, zegt Bill Ingram, vice president van Adobe Social en Adobe Analytics bij Adobe. ‘We kunnen social media nu intelligenter benaderen met predictive analytics.’

Dit soort tools kunnen verregaande invloed hebben op de relatie tussen adverteerder en bureau. Met name waar het de grote merken betreft. Nike bijvoorbeeld, een grote klant van Adobe, meldde enige tijd geleden dat het bedrijf de .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in