Adobe komt met voorspellende social marketingtool


Deze eerste versie biedt Facebook-integratie en komt in de zomer naar Nederland; andere social media-platforms worden later dit jaar toegevoegd.
Adobe Social is onderdeel van Adobe’s Marketing Cloud oplossing, een pakket met analytics, social, advertising, targeting en web experience management-tools. Marketeers kunnen met het social onderdeel onder andere hun social monitoring regelen, en social marketing schalen binnen de organisatie.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens Adobe worden social media-posts nu nog vaak opgesteld zonder een meetbaar verband te leggen met hoe deze content zal worden ontvangen. Veel marketeers bieden groot nieuws aan via social media-kanalen en komen er vervolgens achter dat er totaal geen reacties op volgen. 'En dan vraag je je of je op het verkeerde tijdstip hebt gepost, of dat je de verkeerde woorden hebt gebruikt.'
De nieuwe feature maakt volgens Adobe voorspellingen over de engagement en doet suggesties voor de beste timing, door gebruik te maken van sentimentanalyses en predictive tekst mining-algoritmes. Deze zijn gebaseerd op historische data op het gebied van betrokkenheid, tijd en sentiment. De tool zal met het gebruik ervan steeds 'slimmer' worden.
‘Social marketeers moesten altijd volledig op hun instinct vertrouwen bij het creëren van socialmediacontent’, zegt Bill Ingram, vice president van Adobe Social en Adobe Analytics bij Adobe. ‘We kunnen social media nu intelligenter benaderen met predictive analytics.’
Dit soort tools kunnen verregaande invloed hebben op de relatie tussen adverteerder en bureau. Met name waar het de grote merken betreft. Nike bijvoorbeeld, een grote klant van Adobe, meldde enige tijd geleden dat het bedrijf de social media monitoring voortaan in eigen huis zal regelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid