Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne Auping over 125 jaar slaapkennis

Brand New Telly ontwikkelde de strategie en de nieuwe campagne van Auping ter gelegenheid van het 125-jarige bestaan van het Nederlandse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Waarom de keuze voor Brand New Telly?
Marjan Reitsma (Manager Brand & Trade Marketing Auping): ‘We zijn met elkaar in contact gekomen via Mindshare. Er was meteen een klik. We waren op zoek naar een manier om de activiteiten rondom ons 125-jarige bestaan en voor de komende jaren in te richten op een manier die het dichtst bij ons ligt. Dat hebben we met deze campagne gevonden.’

related partner content for mobile comes here

Welk verhaal vertelt de campagne?
Reitsma: ‘De campagne is een doorvertaling van alle kennis die we de afgelopen 125 jaar hebben opgebouwd. Hiermee laten we zien hoe we deze gestapelde slaapkennis nu toepassen. Daarnaast is de aanleiding het herladen van de slogan Auping nights, Better days. Dit komt terug in de emotionele lading van de campagne: wat je ook doet de volgende dag, wij zorgen ervoor dat je een goede nachtrust hebt.’

Wouter van der Pauw (creatief directeur Brand New Telly): ‘Het leukste is dat je bij Auping niet zoveel hoeft te verzinnen. Met 125 jaar aan ervaring liggen de verhalen voor het oprapen, je moet ze alleen samenvatten en mooi vertellen. Het beeld van paleis Soestdijk bijvoorbeeld, dat komt nog echt uit het archief.’

Welke rol speelt Ranomi Kromowidjojo in de campagne?
Reitsma: ‘Voor Ranomi Kromowidjojo is nachtrust ongelooflijk belangrijk. Wij ondersteunen haar letterlijk en figuurlijk en zorgen ervoor dat ze overal waar ze slaapt een goede nachtrust krijgt op een Aupingbed. Maar de campagne laat zien dat voor iedereen op z’n eigen manier de volgende dag belangrijk is.’

Van der Pauw: ‘Iedereen die op een Auping slaapt heeft een droom voor morgen, de één niet meer dan de ander. Daarom wordt Ranomi Kromowidjojo ook niet anders behandeld dan de rest. Ze is even lang in beeld.’

De campagne is het eerste resultaat van de samenwerking tussen Auping, Brand New Telly en Mindshare. Eind mei wordt de campagne internationaal uitgerold.

Credits
Merk: Auping
Campagne: Morgen
Bureau: Brand New Telly Industries
Account: Maurice Fransen
Concept: Wouter van der Pauw, Dennis Hendriks, Niels La Croix
Strategie: Linda Metman
Muziek: Ivo Witteveen
Audio post: MOST
Offline: The Ambassadors
Editor: Brian May
Online: AVP
Regie: Olaf van Gerwen
DOP: Olaf van Gerwen
Productie: Marieke Prette
Productie: Brand New Telly Industries
Verantwoordelijk bij klant: Marjan Reitsma, Margriet van Zijl en Aart Roos

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in