Overslaan en naar de inhoud gaan

Britse Food Commission wil strengere controle foodreclame

De Britse Food Commission heeft vorige week een oproep gedaan voor een strengere controle aangaande op kinderen gerichte reclame voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De organisatie die zich inzet voor meer veiligheid en standaarden voor voedingsmiddelen, deed zijn oproep naar aanleiding van een zojuist verschenen rapport ‘Broadcasting Bad Health, Why Food Marketing Needs to be controlled’.

related partner content for mobile comes here

In dit wordt gemeld dat diverse multinationals zoals Coca-Cola, Burger King, Mars, McDonald’s en Nestlé, kinderen via opvallende verpakkingen, tekenfilmfiguren en premiums, aanzetten tot consumptie van voedsel met veel calorieën en weinig voedingswaarde. In het rapport staat een berekening waaruit blijkt dat tegen iedere dollar die de World Health Organisation uitgeeft aan bestrijding van vetzucht, de foodindustrie 500 dollar uitgeeft aan promotie van hun producten.

Volgens de Food Commission bestaat inmiddels 50 procent van alle reclame rondom Britse kinder tv-programma’s uit foodproducten, waarvan 75 procent voor fastfood.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in