Britse Food Commission wil strengere controle foodreclame
De organisatie die zich inzet voor meer veiligheid en standaarden voor voedingsmiddelen, deed zijn oproep naar aanleiding van een zojuist verschenen rapport ‘Broadcasting Bad Health, Why Food Marketing Needs to be controlled’.
In dit rapport wordt gemeld dat diverse multinationals zoals Coca-Cola, Burger King, Mars, McDonald’s en Nestlé, kinderen via opvallende verpakkingen, tekenfilmfiguren en premiums, aanzetten tot consumptie van voedsel met veel calorieën en weinig voedingswaarde. In het rapport staat een berekening waaruit blijkt dat tegen iedere dollar die de World Health Organisation uitgeeft aan bestrijding van vetzucht, de foodindustrie 500 dollar uitgeeft aan promotie van hun producten.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisVolgens de Food Commission bestaat inmiddels 50 procent van alle reclame rondom Britse kinder tv-programma’s uit foodproducten, waarvan 75 procent voor fastfood.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid