Branden op zintuigen


Dit intro heeft misschien een iets te hoog Ad Visser-gehalte voor de nuchtere Hollander, maar de inmiddels beroemde 'brand futurist' Martin Lindstrom
oogst met zijn bureau Brand Sense flink succes in de VS en ver daarbuiten.
Naar eigen zeggen, doet 35% van Fortune 100 bedrijven zaken met zijn bureau dat het gebruik van zintuigen integreert in de branding van grote merken. Lindstrom stelt dat hij de merkloyaliteit kan vergroten met 70% door in ieder geval 3 van de 5 zintuigen in te zetten in de communicatie rond een merk. Dat is nogal een uitspraak!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSKolossen als Nike, McDonalds, Microsoft, American Express en Pepsi doen allemaal zaken met zijn bureau, en ongetwijfeld niet zomaar. Ook marketinggoeroe's als Philip Kotler worden graag geassocieerd met Lindstrom en hun lofzangen worden op de website geciteerd. Met zijn eigen brand loyalty zit het dus wel snor.
Het is trouwens de moeite waard om even een kijkje te nemen op zijn website (even doorbijten bij de (wederom) Ad Visser-achtige sound), maar hij weet zich op een ouderwets Amerikaanse manier goed te verkopen. Natuurlijk kun je ook zijn boeken en dvd's bestellen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid