Overslaan en naar de inhoud gaan

Branden op zintuigen

83% van de commerciele communicatie richt zich op onze ogen. De andere zintuigen, tast, smaak, geur en geluid worden nauwelijks gebruikt in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit intro heeft misschien een iets te hoog Ad Visser-gehalte voor de nuchtere Hollander, maar de inmiddels beroemde 'brand futurist'
oogst met zijn bureau flink succes in de VS en ver daarbuiten.

related partner content for mobile comes here

Naar eigen zeggen, doet 35% van Fortune 100 bedrijven zaken met zijn bureau dat het gebruik van zintuigen integreert in de branding van grote merken. Lindstrom stelt dat hij de merkloyaliteit kan vergroten met 70% door in ieder geval 3 van de 5 zintuigen in te zetten in de communicatie rond een merk. Dat is nogal een uitspraak!

Kolossen als Nike, McDonalds, Microsoft, American Express en Pepsi doen allemaal zaken met zijn bureau, en ongetwijfeld niet zomaar. Ook marketinggoeroe's als Philip Kotler worden graag geassocieerd met Lindstrom en hun lofzangen worden op de website geciteerd. Met zijn eigen brand loyalty zit het dus wel snor.

Het is trouwens de moeite waard om even een kijkje te nemen op zijn website (even doorbijten bij de (wederom) Ad Visser-achtige sound), maar hij weet zich op een ouderwets Amerikaanse manier goed te verkopen. Natuurlijk kun je ook zijn bestellen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in