Overslaan en naar de inhoud gaan

Gezondheidslogo FNLI van de baan

De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) gaat niet door met haar Ik Kies Bewust-logo, dat consumenten moet helpen bij het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Elsevier Voedingsmiddelenindustrie. Volgens het FNLI-bestuur resteren te veel vraagtekens om een geloofwaardig, consistent onderbouwd en objectief systeem te ontwikkelen dat door alle partijen wordt onderschreven. FNLI-woordvoerster Kirsten Bruijel tegenover Elsevier Voedingsmiddelenindustrie: ‘Het blijkt dat er geen systeem ontwikkeld kan worden dat toepasbaar is op alle productcategorieën en dat past in een internationale context en bovendien de steun draagt van externe deskundigen zoals de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum.’
Volgens Bruijel is zo’n breed gedragen etiketteringsprogramma onwerkbaar. Bruijel: ‘Bedenk wel dat de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum zich ook achter zo’n initiatief moeten scharen. Last but least moet de consument overtuigd worden. We hebben uitgebreid consumentenonderzoek verricht waaruit blijkt dat de complexiteit van zo’n schema de geloofwaardigheid ondermijnt. Dan kun je beter het logo afblazen.’

related partner content for mobile comes here

Het Ik Kies Bewust-logo staat overigens los van het in februari door de FNLI geïntroduceerde Energielogo, dat consumenten in één oogopslag moet informeren over de calorische waarde van een product.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in