Overslaan en naar de inhoud gaan

Orange en Hi sterkste mobiele merken

Marnix Bugel van VODW stuurde het verslag van een alleraardigst onderzoekje na een enquete van Marketresponse. Ze onderzochten de diverse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marnix Bugel van stuurde het verslag van een alleraardigst onderzoekje na een enquete van . Ze onderzochten de diverse aspecten van klantenbinding van de mobiele aanbieders.

related partner content for mobile comes here

Nu volg ik die mobiele markt al een jaar of vijftien en dacht dat toch echt de zwakste broeder was, rijp om opgeslokt te worden door UPC, Vodafone of T-Mobile. Mocht dat inderdaad gebeuren, dan kunnen ze het merk Orange beter intact laten.

Want Orange komt als beste uit genoemd onderzoek:

De gemiddelde binding binnen de telecombranche is 4,53, gemeten op een zevenpuntsschaal. Per merk is dat als volgt:
Orange 4,74
Hi 4,65
KPN 4,65
Vodafone 4,39
T-Mobile 4,21
Telfort 4,04
Debitel 3,57

En over de specifieke merkbinding, die overigens gemiddeld ondanks (of dankzij?) al die reclame maar 2,33 is:

Hi 2,79
Orange 2,55
Debitel 2,45
KPN 2,43
Telfort 2,24
Vodafone 2,08
T-Mobile 2,0

Dat T-Mobile het laagste scoort is een teken te meer dat Orange gehandhaafd zal moeten blijven. Immers, T-Mobile had een geweldig merk met Ben en heeft kennelijk met de overgang terrein verloren.

Overigens is de echte klantentrouw natuurlijk te meten aan de 'churn', het overstappen. Maar daarvan is weinig bekend.

Ook zijn in dit aardige onderzoek de wederverkopende merken als Hema, AH etc. niet meegenomen. En KPN is een grote klant van VODW, maar dat speelde volgens de onderzoekers geen rol.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in