Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever-top wil concern niet splitsen

Splitsing van Unilever is geen oplossing, heeft chief executive officer Patrick Cescau gisteren gezegd tijdens de algemene vergadering van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De lage waardering van levensmiddelenconcern Unilever aan de beurs heeft volgens hem niets te maken met de uiteenlopende artikelen die het bedrijf produceert. Dat meldt Het Financieele Dagblad. Cescau reageert daarmee op uitspraken van ontevreden aandeelhouders die opsplitsing als beste optie zien om de koers van het concern weer omhoog te krijgen.

related partner content for mobile comes here

Volgens Cescau hangt de lage waardering in vergelijking met bijvoorbeeld het Zwitserse Nestlé of het Franse Danone niet samen met de productie van zowel voeding (Knorr en Calvé) als schoonmaakmiddelen en artikelen voor persoonlijke verzorging (Omo en Dove).

'Nestlé heeft ook geen coherent portfolio, met water en ijs, maar ook diervoeding en medicijnen', aldus Cescau. 'De lage waardering gaat om onze prestaties, over de kloof tussen 3 en 5 procent omzetgroei. Het is mijn taak die kloof te dichten.'

Cescau zei niet tevreden te zijn over de resultaten in 2005, 'omdat we achterliggen op onze concurrenten'. Wel wees hij erop dat de omzetgroei vorige jaar gelijke tred hield met de marktgroei, terwijl de omzet in 2004 niet groeide.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in