Overslaan en naar de inhoud gaan

Betteke van Ruler: 'ING pakt PR in witwascrisis amateuristisch aan'

Reputatiedeskundigen Frank Körver, Charles Huijskens en Betteke van Ruler over het optreden van ING in de witwascrisis
Miniatuurvoorbeeld
Hans Wijers, de president-commissaris ING
© ANP, Robin van Lonkhuijzen
Miniatuurvoorbeeld
Hans Wijers, de president-commissaris ING
© ANP, Robin van Lonkhuijzen

ING trof met 775 miljoen euro de duurste schikking ooit met justitie in Nederland voor vier witwaszaken. Het OM noemde die zaken ‘exemplarisch’ voor de vele fouten van de bank bij de aanpak van crimineel geld. De imagoschade is groot.  

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Peter Woodward

Erger nog er is een banken cultuur. In NL en daarbuiten.
Op dit moment krijgt ING alle aandacht.

Patrick de Leede

Wat een geniale vergelijking van Charles. "De wolven hebben alle aandacht voor die lekkernij.
Nog 84 werst en wat zijn wij heden blij." :-)

Marcel Ossendrijver

Helemaal eens met Betteke, behalve dat het zo langzamerhand erg naïef overkomt om van een ING te verlangen dat ze fatsoenlijk zijn of zullen worden. Het adagium is niet of het legaal (of fatsoenlijk is) maar of ze ermee weg komen. En ook deze keer gaat dat weer gewoon lukken en worden we zoet gehouden met een zogenaamde boete, wat geen boete is maar een schikking. En staat er weer voor de zoveelste keer in de pers dat er fouten zijn gemaakt i.p.v. dat er beslissingen zijn genomen. Er is een wezenlijk verschil tussen fouten en beslissingen...

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in