Overslaan en naar de inhoud gaan

Bescheiden verkoop oranjeproducten

De verkoop van artikelen die samenhangen met de geboorte van prinses Catharina-Amalia waren volgens onderzoeksbureau GfK bescheiden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens Koninginnedag of een EK voetbal ligt het niveau hoger, aldus het onderzoeksbureau. ‘We hadden het van tevoren iets hoger ingeschat', zei onderzoeker J. Holla. ‘Op de geboorte van de prinses is wat lauw gereageerd, wellicht had dat er iets mee te maken.'

related partner content for mobile comes here

Er waren op de geboortedag van de prinses geen uitbundige feesten. ‘Bovendien viel de geboorte op een zondag. Er waren op die dag geen winkels open', aldus Holla.

Oranje muisjes waren het populairst. Ongeveer 2,1 procent van de huishoudens kocht dit product in de week van de geboorte. Beschuit van Albert Heijn met de tekst 'Lang Leve het Koningskind, Hoera' kwam die week bij 0,5 procent van de huishoudens op tafel. Bijna 1 procent
snoepte van de oranje vla en het koninklijk toetje van Mona (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in