Overslaan en naar de inhoud gaan

App van Samsung en Cheil Amsterdam neemt je smartphone onderweg over

In-Traffic Reply app moet verkeersveiligheid vergroten
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Cheil Amsterdam bedacht het creatieve concept van In-Traffic Reply, een nieuwe app van Samsung die ervoor zorgt dat bestuurders hun aandacht bij het verkeer houden. De Android-app beantwoordt inkomende berichten automatisch met een standaardboodschap of een grappig filmpje als je achter het stuur zit.

related partner content for mobile comes here

Alle notificaties op stil


In-Traffic Reply reageert op inkomende berichten en oproepen wanneer jij aan het verkeer deelneemt. Ook zet de app alle notificaties tijdelijk stil. Volgens Samsung ervaart een derde van de Nederlanders sociale druk om direct te antwoorden op berichten en oproepen, zelfs wanneer zij achter het stuur zitten.

In-Traffic Reply reageert op inkomende berichten en oproepen wanneer jij aan het verkeer deelneemt. Ook zet de app alle notificaties tijdelijk stil. Volgens Samsung ervaart een derde van de Nederlanders sociale druk om direct te antwoorden op berichten en oproepen, zelfs wanneer zij achter het stuur zitten.

Menno van den Berg van Samsung Benelux: ‘Met In-Traffic Reply nemen we het voortouw om het verkeer veiliger te maken. Met de app verminderen we de verleiding de smartphone te pakken terwijl je achter het stuur zit, omdat de app grappige video’s of antwoorden verzendt. Zo weten contactpersonen dat je je in het verkeer begeeft en op dat moment niet kunt antwoorden.’

Grote campagne


In-Traffic Reply is onderdeel van Samsungs ‘Stuur vast, smartphone los’-campagne, waarmee het bedrijf wil laten zien dat het zijn verantwoordelijkheid voor de verkeersveiligheid neemt. Dit initiatief wordt ondersteund door partijen als Veilig Verkeer Nederland, ANWB en het ministerie van Infrastructuur & Milieu. Minister Melanie Schultz van Haegen riep smartphonemakers vorig jaar al om een speciale automodus te ontwikkelen.

te ontwikkelen.

.

Animatie over verkeersveiligheid


De app van Samsung verstuurt als antwoord een standaardbericht of een korte animatie die de mogelijke gevolgen van smartphonegebruik in het verkeer laten zien. Het idee is dat gebruikers de boodschap van Samsung op deze manier nog verder verspreiden.

De app van Samsung verstuurt als antwoord een standaardbericht of een korte animatie die de mogelijke gevolgen van smartphonegebruik in het verkeer laten zien. Het idee is dat gebruikers de boodschap van Samsung op deze manier nog verder verspreiden.

Tool en statement ineen


Mariska Kloezen, Managing Director, Cheil Amsterdam: ‘In-Traffic Reply biedt een positief alternatief om onderweg verbonden te zijn. Het is een handige tool, maar tegelijkertijd een statement voor het hele netwerk van de gebruiker.’

Mariska Kloezen, Managing Director, Cheil Amsterdam: ‘In-Traffic Reply biedt een positief alternatief om onderweg verbonden te zijn. Het is een handige tool, maar tegelijkertijd een statement voor het hele netwerk van de gebruiker.’

Vorig jaar ontwikkelde Cheil Amsterdam in samenwerking met Samsung een VR-game, Beat the Street. Dat spel moest jongeren bewust maken van hun kwetsbaarheid in het verkeer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in