Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers: PR wordt steeds belangrijker in de marketingmix

Verwachting is dat marketing en PR naar elkaar toe zullen groeien.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Een meerderheid van marketeers is van plan om binnen nu en vijf jaar meer budget aan public relations te besteden, zowel intern als extern. Reden: volgens hen wordt pr steeds belangrijker in de marketingmix.

Dit blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse Association of National Advertisers (ANA), samen met USC Center for Public Relations van de Annenberg School voor communicatie en journalistiek (Los Angeles) onder 100 marketeers.

Breder inzetten
75 procent van de ondervraagden wil de uitgaven voor pr verhogen, 62 procent zegt dat ze meer mensen willen aannemen om PR breder te kunnen inzetten.
Reden waarom pr steeds belangrijker in de marketingmix wordt, is de groei en alomtegenwoordigheid van digitale communicatie. 

Bill Duggan, EVP van de adverteerdersassociatie, zegt dat ‘digital’ PR prominenter heeft gemaakt, omdat het directe communicatie naar buiten mogelijk maakt en zo directe feedback oplevert.

Waardevol
De resultaten uit het onderzoek doen vermoeden dat marketeers de meetcapaciteit van pr waarderen, 89 procent denkt dat pr waardevol is omdat het bedrijfsresultaten inzichtelijk maakt en het meten van die resultaten verbetert.

72 procent van de ondervraagden meent dat pr binnen vijf jaar zal veranderen en meer in lijn met marketing komt, of er een onderdeel van wordt.

Fred Cook, de directeur van het USC Center for Public Relations, zegt dan ook dat het onderzoek een samengaan van marketing en pr voorspelt.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in