Overslaan en naar de inhoud gaan

Fairtrade steeds populairder in de supermarkt

Zeven op de tien huishoudens kocht in 2016 fairtrade-producten. In 2007 was dat nog maar één op de vier.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Steeds meer mensen kopen producten met een fairtrade-certificaat. In 2016 kocht 69 procent van de huishoudens fairtrade producten. In 2007 was dat nog 24 procent. Inmiddels kopen 5,3 miljoen huishoudens een of meerdere fairtrade-producten per jaar. Dat blijkt uit een onderzoek van Stichting Max Havelaar, uitgevoerd door marktonderzoeker GfK, dat donderdag werd gepubliceerd.

related partner content for mobile comes here

Rijst
Het onderzoek concludeert dat steeds meer winkels hun assortiment chocolade met een fairtrade-certificaat uitbreiden. Ook rijst met dit keurmerk wordt steeds populairder, evenals kokosmelk en curry's. De meestverkochte kokosmelk in Nederland is van het merk Fair Trade Original, evenals de groene curry.

Fairtrade Week
Stichting Max Havelaar organiseert deze maand een zogenoemde Fairtrade Week. De stichting stelt zich daarmee ten doel dat consumenten in de periode van 6 tot en met 14 mei een recordaantal fairtrade producten nuttigen. Max Havelaar: 'Hier hebben boerenorganisaties in ontwikkelingslanden profijt van die een eerlijke prijs krijgen voor hun producten. Daardoor kunnen de boeren in deze landen beter investeren in hun eigen toekomst.'

Verantwoording
Aan het GfK-onderzoek deden 6 duizend huishoudens mee die volgens de onderzoekers representatief zijn voor de huishoudens in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in