Adverteerders steeds beter online vindbaar


Search Engine Mediabureau Checkit onderzocht voor de derde maal de online vindbaarheid van de 100 grootste adverteerders.
De verbetering van de online vindbaarheid bij de onderzochte websites heeft dit jaar doorgezet: opnieuw is de gemiddelde online vindbaarheid gestegen. 64 procent van de onderzochte organisaties heeft dit jaar een vindbaarheidsscore van 50 procent of meer. Dat is te lezen in het oktobernummer van Tijdschrift voor Marketing.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
De toptien de best scorende websites:
1. www.dsbbank.nl (91 procent)
2. www.samsung.comnl (90 procent)
3. www.abnamro.nl (88 procent)
4. www.film1.nl (87 procent)
5. www.campina.nl (86 procent)
6. www.telfort.nl (86 procent
7. www.kpn.nl (86 procent)
8. www.kruidvat.nl (84 procent)
9. www.jamba.nl (83 procent)
10. www.microsoft.nl (83 procent)
Dit jaar is te zien dat 15 procent van de websites een 'goede' score heeft, wat inhoudt dat ze een online vindbaarheidsscore hebben van 80 procent of meer. In 2006 behaalde nog slechts twee procent deze score. Checkit ziet wel dat 36 procent van de websites 'slecht' vindbaar is, met een online vindbaarheidsscore van minder dan 50 procent. In 2006 had 68 procent nog een slechte online vindbaarheidsscore.
Het hele onderzoek vind je hier.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid