Overslaan en naar de inhoud gaan

'Effectonderzoek Bob-campagne meest vernieuwend’

Onderzoek achter de niet-rijden-met-alcohol-campagne 'Wie is de Bob' heeft een internationale prijs in de wacht gesleept. Tijdens het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het winnende marktonderzoek naar de effecten en de beleving van de Bob-campagne onder met name jongeren van 18 tot 35 jaar is uitgevoerd door het Amsterdamse onderzoeksbureau Ferro in opdracht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Doel van de studie is een beter inzicht te krijgen naar de redenen en prikkels waarom vooral jonge Bobs wel eens een biertje drinken, terwijl ze toch de Bob zijn. De resultaten van en inzichten uit het onderzoek kunnen worden meegenomen in de verdere ontwikkeling van de campagnes.

related partner content for mobile comes here

Ferro koos bij zijn onderzoek voor een altneratieve aanpak. Het bureau legde respondenten geen reeks vragen voor, maar maakte gebruik van de zogenaamde ‘narratieve methode’. Daarbij werd jongeren gevraagd in eigen woorden hun mening te geven over de combinatie alcohol & verkeer. In de Bob-casus probeerde Ferro vooral achter de zingeving te komen die jongeren aan de campagne geven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in