'Effectonderzoek Bob-campagne meest vernieuwend’
Het winnende marktonderzoek naar de effecten en de beleving van de Bob-campagne onder met name jongeren van 18 tot 35 jaar is uitgevoerd door het Amsterdamse onderzoeksbureau Ferro in opdracht van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Doel van de studie is een beter inzicht te krijgen naar de redenen en prikkels waarom vooral jonge Bobs wel eens een biertje drinken, terwijl ze toch de Bob zijn. De resultaten van en inzichten uit het onderzoek kunnen worden meegenomen in de verdere ontwikkeling van de campagnes.
Ferro koos bij zijn onderzoek voor een altneratieve aanpak. Het bureau legde respondenten geen reeks vragen voor, maar maakte gebruik van de zogenaamde ‘narratieve methode’. Daarbij werd jongeren gevraagd in eigen woorden hun mening te geven over de combinatie alcohol & verkeer. In de Bob-casus probeerde Ferro vooral achter de zingeving te komen die jongeren aan de campagne geven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid