Overslaan en naar de inhoud gaan

My Big Mac

McDonald’s is niet langer Amerikaanser dan Amerikaans.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Big Tasty, een van McDonald’s best verkopende hamburgers, is bedacht in Duitsland, uitgetest en aangepast in Zweden en wordt nu wereldwijd verkocht. Maar niet in Amerika. Daarmee is het product exemplarisch voor hoe het bedrijf ervoor staat: de omzet en de groei in de rest van de wereld overtreffen die in het land van herkomst.

related partner content for mobile comes here

De bedrijfsvoering is ook drastisch veranderd. Amerika drukt niet langer zijn machtige stempel op de snacks. ‘Vreemde’ invloeden domineren. Elk land voegt zijn eigen smaak toe aan de broodjes, de hamburgers, de verpakking en wat er verder nog komt kijken bij de productie van ’s werelds bekendste fastfoodartikel.

Die omslag was hard nodig, want in een aantal landen verloor McDonald’s sinds een jaar of tien in rap tempo marktaandeel. Freedom within a framework is de nieuwe bedrijfsmantra. En variatie is de nieuwe norm. Zo kun je in Taiwan een rijstburger bestellen, in Frankrijk een Croque McDo en in ons eigen land een McKroket. Bij gebleken succes wellicht ook in de rest van de wereld.
Fortune

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in