Overslaan en naar de inhoud gaan

Aantal mediadeals stijgt sterk

De overname van de Washington Post door Amazon.com staat niet op zichzelf. Sinds 2007 zijn er wereldwijd niet zoveel fusies en overnames…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Mergermarket, dat onderzoekt hoeveel media-deals er worden gedaan en met welke waarde.

related partner content for mobile comes here

Volgens Mergermarket leiden de dalende oplagecijfers en advertenties van kranten en tijdschriften tot meer media-deals. Tot nu toe waren er in 2013 in totaal 257 deals met een totale waarde van 74 miljard. Dat is al meer dan in welk volledig jaar ook sinds 2007.

In afgelopen maand juli waren er in totaal 26.9 miljard dollar aan deals, de hoogste maandwaarde in de afgelopen zes jaar.

De media-overnames in Europa tot nu toe dit jaar worden gewaardeerd op 14.8 miljard dollar. Dat is nu al 16,5% meer dan de totale waarde van 2012.

De grootste media-deal in Europa was de overname van de regionale kranten van het mediabedrijf Axel Springer door de Westdeutsche Allgemeine Zeitungsverlagsgesellschaft E. Brost & J. Funke voor 1,2 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in