Overslaan en naar de inhoud gaan

De mobile strategie van Iberia

Onlangs introduceerde Iberia een nieuwe mobiele strategie. De Spaanse luchtvaartmaatschappij stapte af van de all-in-one app strategie en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De keuze voor losse apps is op zich een goede zet voor bedrijven met verschillende en duidelijk in doel en doelgroep onder te brengen proposities. De keuze van Iberia is in dit kader dan weer niet helemaal zo’n goed idee.
Het is een service organisatie die een aantal diensten aanbiedt, maar deze hebben wel sterke raakvlakken met elkaar. Als ik wil vliegen met Iberia, boek ik via de app, maar ik wil ook weten of mijn vlucht al is geland én ik heb een parkeerplaats nodig. Dus hier is sprake van een versnipperd aanbod van logisch complementaire diensten. Dat is niet handig voor de reiziger. Ook al is er een onderlinge doorverwijzing. Ook de moderne reiziger is net als bijna alle andere app-gebruikers vooral lui en gemakzuchtig. Daarom zou 1 app voor de diensten boeken, aankomst/vertrek en parkeren logischer zijn. Dat het magazine een losse app is, soit. Dat is voor veel mensen toch vaak een veel mindere must have.

related partner content for mobile comes here

Kortom; De keuze van Iberia is moedig, maar niet helemaal goed doordacht. Voor bedrijven met minder aanvullende diensten is het wel aan te raden om per doel/doelgroep een specifieke en vooral relevante app te ontwikkelen. Ik schat in dat de keuze voor de 5-app strategie van Iberia zal leiden tot een toename van het verkeer op de (mobiele) website waar alle diensten wel samen worden aangeboden. Dat kan een keuze zijn, maar dat was hier denk ik niet de oorspronkelijke gedachte.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in