
De onderzoekers stellen dat het niet mogelijk is om over jongeren als één groep te spreken. Er zijn verschillen tussen jongens en meisjes en tussen leeftijden in gebruik van bepaalde sociale media, er zijn verschillen in opleidingsniveaus in de manier waarop sociale media worden ingezet om te leren en er zijn verschillen tussen gezinnen in de regels die gelden voor sociale media.
In het onderzoek zitten een aantal aardige cijferweetjes:
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSOnline Advertising Consultant (NL)
VONQOnline communicatieadviseur
Nationale Ombudsman- Bijna 80% van de jongeren tussen de 12 en 17 heeft een Smartphone. 50% met internet abonnement
- 44 procent kent Instagram niet
- Volgens de meeste jongeren uit de groepsinterviews zijn de hoogtijdagen van Facebook inmiddels een beetje over. En hoe langer je erop zit, hoe minder je er mee doet
- Whatsapp is het populairst, Twitter is voor ‘erbij’. We vroegen: ‘Als je nog maar één sociaal medium mocht gebruiken, welk medium zou dat dan zijn?’ Voor de meeste jongeren is dat Whatsapp: van de Whatsapp-gebruikers geeft ruim tweederde aan dat ze dit zouden kiezen (11% kiest Facebook, 5% kiest YouTube en 5% Twitter). Van de leerlingen die twitteren, kiest (slechts) 8% dit medium als het belangrijkste sociale medium
Het volledige onderzoek is hier te vinden
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee