Overslaan en naar de inhoud gaan

7 stappen om klassieke PR en digitale marketing samen te brengen

Model om traditionele pr en seo te integreren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De offline en online wereld lopen steeds meer in elkaar over. Gescheiden werelden zijn ‘traditioneel’ en digitaal allang niet meer, hoewel ze in veel organisaties wel zo worden behandeld. Hoe breng je beide bij elkaar? Hoe integreer je klassieke pr en communicatie met seo en digitale communicatie en marketing?

related partner content for mobile comes here

Een interessante hierover is te vinden op en gemaakt op basis van een model van Samuel Scott. 

Stereotiep maar werkbaar

Hij schreef er een soort leeswijzer bij, de context van de infographic:

Allereerst heeft hij de &;pr en traditionele marketing’ en ‘seo en digital marketing’ in aprte kolommen geplaatst. Misschien wat stereotiep, maar het best werkbaar volgens hem. De pr-kant gaat over mensen en inhoud (bv messaging, mediarelaties, enz.), Terwijl de seo-kant richt zich op de ‘dingen’ (bv online data, analyses en onderzoek, enz.).

Ook heeft Scott sociale media nog bij ‘online’ geplaatst, zoals de meeste bedrijven nog doen. Sociale media zijn volgens hem echter gewone pr- en communicatiekanalen, dus ze zullen zich waarschijnlijk steeds meer verplaatsen naar de ‘traditionele marketing en pr’.

Daarnaast gaat de auteur uit van een CMO  of centraal persoon in een kolom tussen SEO en PR. Deze persoon moet volgens Scott voldoende ervaring hebben in beide disciplines om zo nodig te bemiddelen en beslissingen te nemen bij conflicten. ‘Seo’ bijvoorbeeld wil misschien vooral goede zoekwoorden gebruiken, terwijl pr juist taal wil die beter resoneert met media en publiek. Er is iemand nodig die beslist.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in