Overslaan en naar de inhoud gaan

Zorgen om informatieberg Google

De enorme informatieberg die ontstaat als webzoekbedrijf Google branchegenoot Doubleclick overneemt, leidt tot zorgen in het Europees…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanavond is een debat gepland over gegevensbescherming. Eerder hield D66-Europarlementslid Sophie in 't Veld al een hoorzitting over de fusie.

related partner content for mobile comes here

‘Google weet precies welke informatie elke internetter opzoekt. Het bedrijf heeft een profiel van iedereen, om zo steeds de geschikste zoekresultaten te geven', weet In 't Veld. ‘Doubleclick heeft dat ook: samen weten ze dan wel erg voor over ons.'

In 't Veld, specialist in privacy, meent dat de informatie misbruikt kan worden als die in verkeerde handen valt. De Europese consumentenbond BEUC uitte in december ook al zorgen.

Het parlement kan de fusie niet tegenhouden. Europees Commissaris Neelie Kroes (Concurrentie) kan dat wel. Kroes let echter alleen op eventuele marktdominantie. Bronnen in Brussel verwachten dat Kroes akkoord gaat (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in