‘Albert Heijn wederom meest ideale multiculturele werkgever’


Albert Heijn wordt gevolgd door respectievelijk McDonalds, de gemeentelijke overheid, ABN AMRO en de Nederlandse Spoorwegen. Een goed multicultureel werkgeversimago draagt bij aan het aantrekken van allochtoon talent.
Ook in 2006 stonden AH en McDonalds in de top 5. McDonalds is ten opzichte van 2006 een plaats gestegen. "Beide werkgevers scoren met name goed op zichtbaarheid van hun allochtone medewerkers. McDonalds maakt ook nadrukkelijk gebruik van haar multiculturele imago om personeel te werven. Kijk bijvoorbeeld naar het gebruik van multiculturele foto's op het 'werken bij' gedeelte van de website van McDonalds", aldus Marlies Rosenbrand, onderzoeker en specialist op het gebied van culturele diversiteit. "Het betekent echter niet persé dat men hierdoor ook het liefste zelf wil werken bij Albert Heijn of McDonalds, maar wel dat deze bedrijven het beste multiculturele imago hebben. Een goed multicultureel imago helpt natuurlijk wel."
De gemeentelijke overheid en ABN AMRO zijn ook gestegen in de rangorde van 'meest ideale multiculturele werkgevers'. Vorig jaar stonden ze respectievelijk nog op plaats 9 en 10. Ook de Nederlandse Spoorwegen wordt dit jaar meer erkent als multiculturele werkgever.
Dit jaar valt de Rijksoverheid met een gedeelde achtste plaats net buiten de top 5, terwijl zij vorig jaar nog op plaats 4 van 'meest ideale multiculturele werkgever' stond. Net als de Rijksoverheid is ook de Politie een aantal plaatsen gezakt, namelijk naar een gedeelde zevende plaats. Het multicultureel werkgeversimago van beide organisaties is natuurlijk nog steeds goed te noemen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid