Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Winkelpersoneel dom en laks’

Consumenten vinden het Nederlandse winkelpersoneel vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd. Het laconieke gedrag kost detaillisten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt De Telegraaf. Ruim eenderde van de medewerkers lijkt vooral zijn best te doen ergernis op te roepen, concludeert Klantonderzoek Nederland. Het bureau heeft speciaal voor de detailhandelaren op het internet een publiekssite geopend om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden. De url is echter nog niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek telde 9000 respondenten. ‘De keren dat je goed en vriendelijk wordt geholpen, zijn op de vingers van een hand te tellen’, zegt directeur Ad van Beek van Klantonderzoek Nederland. ‘Klanten ervaren winkelpersoneel als dom, omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat er sprake is van asociaal gedrag. Niet-kopende klanten haken veelvuldig af door dit gedrag, zo blijkt uit ons onderzoek.’

Consumenten kunnen straks per sector zien welke winkels goed en slecht presteren. Winkelketens als Trendhopper, Beter Bed en Inter Sport hebben hun medewerking toegezegd. Hun klanten kunnen aan de hand van een vragenlijst via een website al hun winkelervaringen kwijt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in