‘Winkelpersoneel dom en laks’
Dat meldt De Telegraaf. Ruim eenderde van de medewerkers lijkt vooral zijn best te doen ergernis op te roepen, concludeert Klantonderzoek Nederland. Het bureau heeft speciaal voor de detailhandelaren op het internet een publiekssite geopend om onderzoek te doen naar het gedrag van hun personeelsleden. De url is echter nog niet bekendgemaakt.
Het onderzoek telde 9000 respondenten. ‘De keren dat je goed en vriendelijk wordt geholpen, zijn op de vingers van een hand te tellen’, zegt directeur Ad van Beek van Klantonderzoek Nederland. ‘Klanten ervaren winkelpersoneel als dom, omdat ze vinden dat ze niet worden begrepen. Ook komt het regelmatig voor dat er sprake is van asociaal gedrag. Niet-kopende klanten haken veelvuldig af door dit gedrag, zo blijkt uit ons onderzoek.’
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaConsumenten kunnen straks per sector zien welke winkels goed en slecht presteren. Winkelketens als Trendhopper, Beter Bed en Inter Sport hebben hun medewerking toegezegd. Hun klanten kunnen aan de hand van een vragenlijst via een website al hun winkelervaringen kwijt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid