
Zo’n 60 procent van alle retailbedrijven biedt zijn klanten een of andere vorm van voordeel via een speciale kaart. Maar slechts 25 procent daarvan maakt gebruik van de gegevens die via deze kaart worden verzameld. Veel verspilde moeite dus. Want je kunt de consument wel overladen met voordeeltjes, van kortingen tot extra service en van bonuspunten tot evenementen, echte binding ontstaat alleen maar als die voordelen ook werkelijk iets betekenen voor de individuele koper. Less is more, geldt ook hier. Effectief gebruikmaken van een loyaliteitsprogramma berust op een paar pijlers:
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.com- de klant krijgt alleen aanbiedingen die zijn toegesneden op zijn persoonlijke behoeften;
- premies en kortingen zijn binnen redelijke tijd bereikbaar (dus niet: een jaar moeten sparen voor een klein cadeautje);
- het gebruik van de klantenkaart is simpel en overzichtelijk. Zo eenvoudig is het. En wie zijn klantenbindingsprogramma eens tegen het licht wil houden c.q vergelijken met andere aanbieders kan op www.absatzwirtschaft.de/kundenbindungs-check een gratis test doen. Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee