Een kaart is nog geen binding
Klantenkaarten zijn geen garantie voor klantentrouw. Relevantie, daar draait het om.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Zo’n 60 procent van alle retailbedrijven biedt zijn klanten een of andere vorm van voordeel via een speciale kaart. Maar slechts 25 procent daarvan maakt gebruik van de gegevens die via deze kaart worden verzameld. Veel verspilde moeite dus. Want je kunt de consument wel overladen met voordeeltjes, van kortingen tot extra service en van bonuspunten tot evenementen, echte binding ontstaat alleen maar als die voordelen ook werkelijk iets betekenen voor de individuele koper. Less is more, geldt ook hier. Effectief gebruikmaken van een loyaliteitsprogramma berust op een paar pijlers:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
- de klant krijgt alleen aanbiedingen die zijn toegesneden op zijn persoonlijke behoeften;
- premies en kortingen zijn binnen redelijke tijd bereikbaar (dus niet: een jaar moeten sparen voor een klein cadeautje);
- het gebruik van de klantenkaart is simpel en overzichtelijk. Zo eenvoudig is het. En wie zijn klantenbindingsprogramma eens tegen het licht wil houden c.q vergelijken met andere aanbieders kan op www.absatzwirtschaft.de/kundenbindungs-check een gratis test doen. Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid