Overslaan en naar de inhoud gaan

Een kaart is nog geen binding

Klantenkaarten zijn geen garantie voor klantentrouw. Relevantie, daar draait het om.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo’n 60 procent van alle retailbedrijven biedt zijn klanten een of andere vorm van voordeel via een speciale kaart. Maar slechts 25 procent daarvan maakt gebruik van de gegevens die via deze kaart worden verzameld. Veel verspilde moeite dus. Want je kunt de consument wel overladen met voordeeltjes, van kortingen tot extra service en van bonuspunten tot evenementen, echte binding ontstaat alleen maar als die voordelen ook werkelijk iets betekenen voor de individuele koper. Less is more, geldt ook hier. Effectief gebruikmaken van een loyaliteitsprogramma berust op een paar pijlers:

related partner content for mobile comes here
  • de klant krijgt alleen aanbiedingen die zijn toegesneden op zijn persoonlijke behoeften;
  • premies en kortingen zijn binnen redelijke tijd bereikbaar (dus niet: een jaar moeten sparen voor een klein cadeautje);
  • het gebruik van de klantenkaart is simpel en overzichtelijk. Zo eenvoudig is het. En wie zijn klantenbindingsprogramma eens tegen het licht wil houden c.q vergelijken met andere aanbieders kan op een gratis test doen. Bron: Absatzwirtschaft
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in