Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat is er gebeurd met.... het Effie boek?

Binnenkort worden de nieuwe EFFIEs uitgereikt. De enige reclameprijs die er écht toe doet. De prijs die ik volgend jaar hoop te winnen.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Top 3 van de meest verhitte discussies: Reclameprijzen. Bureaus en adverteerders hebben zo hun eigen redenen om een reclameprijs te willen winnen. Of om er juist een grondige hekel aan te hebben. De discussies raken niet de kern. Want volgens mij gaat het niet om de kick van het winnen. Net zo min om het strelen van het ego. En kunnen we elkaar ook op minder omslachtige manier een spreekwoordelijke veer in den r**t duwen. De reclameprijs vervult een dieper liggende behoefte.

related partner content for mobile comes here

Het mooie van dit vak is dat je het met hart en ziel kunt doen. Het vervelende is dat het resultaat, bijvoorbeeld een campagne, al snel met jouw hart en ziel in de vergetelheid raakt. En dat doet pijn. De kunstenaar in de creatief hunkert ernaar om iets te scheppen dat hem of haar zal overleven. Iets dat verder reikt dan een zesweekse media inzet. Iets dat onsterfelijk zal worden.

Daarom hebben we De Reclameprijs uitgevonden. Door (het winnen van) een reclameprijs worden we toch een beetje onsterfelijk. Ieder van ons kan op zo'n lijstje komen. Of beter nog: in een boek, op een website en in een blad. Met een case, een beeld, een prijs, een trofee, een ring, een plak of iets anders van metaal/kunststof/hout dat we voorlopig niet weg zullen gooien. En daarmee staat papa wél mooi in de geschiedenisboeken!

Althans, dat laatste dus niet als je na 2009 een EFFIE hebt gewonnen. De nieuwe EFFIE website is prachtig. Echt. Maar een website is geen boek. Zoals de ADCN ieder jaar een prachtig boek maakt, zo moeten we vanaf volgend jaar de EFFIE ook weer vereeuwigen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in