'Waarde groepen in Second Life hoog'


Dat concludeert Forrester in het rapport ‘The real business of virtual worlds’. Een kleine groep ‘creators’ is verantwoordelijk voor het merendeel van de waardevolle content. Deze mensen hebben ook invloed op gelijkgestemden en experimenteren veelvuldig met nieuwe technieken, aldus Forrester.
Voor partijen die met hun eigen virtuele omgeving een deel van die markt naar zich toe willen trekken, is er volgens Forrester nog voldoende kans van slagen, niet in de laatste plaats omdat de markt nog niet is uitgekristalliseerd. World of Warcraft en Second Life liggen weliswaar riant aan kop, maar van een dominante positie zoals YouTube inmiddels heeft in de online video wereld, is geen sprake. Daarbij komt dat de techniek die nodig is om virtuele werelden te ontwikkelen steeds eenvoudiger en goedkoper wordt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe jongerenorganisatie van het CDA, het CDJA, meldde gisteren dat ze Second Life een verspilling van belastinggeld vindt. Ze pleit voor een Second Life-verbod voor overheidsinstellingen. Lees ook hierover op Adfoblog.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid