Overslaan en naar de inhoud gaan

De Mol neemt belang in TMG

John de Mol neemt via zijn investeringsmaatschappij Cyrte een belang in de Telegraaf Media Groep (TMG).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een woordvoerder van De Mol bevestigt aan het ANP het belang in TMG, maar wil tegen het ANP niet zeggen wat de omvang is. Naar verluidt zou het om 7 à 8 procent gaan.

related partner content for mobile comes here

Door de interesse van De Mol in TMG wordt meteen gespeculeerd op de verkoop van zijn tv-zender Tien. SBS zou daarmee weer in beeld komen, want TMG heeft 20 procent van de aandelen in de internationale tak van SBS Broadcasting Group, het moederconcern van de SBS-zenders in Nederland.

Maar omdat SBS Broadcasting bezig is te fuseren met het Duitse Sat1/ProSieben zou De Mol dat scenario ook weer tegen kunnen staan, omdat zijn invloed dan steeds kleiner wordt. Ingewijden houden er daarom ook rekening mee dat TMG uit SBS stapt en met het nieuw verworven geld de boer op gaat. Samen met De Mol zou de uitgever het tv-productiebedrijf Endemol kunnen kopen van Telefónica.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in