Overslaan en naar de inhoud gaan

Vernieuwde site Altavista

Zoekmachine Altavista heeft de site compleet vernieuwd en wil de strijd (weer) aangaan met concurrent Google.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Altavista heeft afscheid genomen van het huidige logo, een berg met in gele letters 'Altavista' en daaronder de woorden 'The Search Company'. De voorpagina is nu meer ‘uitgekleed’ en geheel geschoond van advertenties. Altavista komt met de knop 'Feeling confident', terwijl marktleider Google de knop 'I'm feeling lucky' kent. Daarmee kunnen gebruikers bij een zoekopdracht direct naar de site van de eerst gevonden link gaan, zonder bij de lijst van zoekresultaten te komen, aldus Webwereld. Met deze rigoureuze facelift probeert het bedrijf de ooit zo grote groep bezoekers terug te winnen. In oktober 2000 kreeg de site nog 15,6 miljoen bezoekers per maand, nu zijn dat er niet meer dan 5,6 miljoen per maand.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in