Overslaan en naar de inhoud gaan

Arie den Boon: grote verschillen in de prestaties van mediumtypen

De prestaties van televisie, dagbladen, tijdschriften, radio en andere media verschillen sterk, zo blijkt uit onderzoek van Daphne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De prestatie of impact van

related partner content for mobile comes here

een medium en zijn uiting is het aantal personen dat een campagne-effect

vertoont na een recent reclamecontact. Uit grootschalig single source

trackingonderzoek bij een grote reeks adverteerders blijkt dat impact,

efficiency en synergie sterk verschillen en mede afhankelijk zijn van het

onderzochte effect. De impact van campagnes loopt uiteen van enkele

tienduizenden consumenten per dag bij attitude- en gedragsintenties tot vele

honderdduizenden bij productintroducties en naamswijzigingen. In veel

gevallen is er een duidelijke synergie van media, zoals bijvoorbeeld van

print en televisie, maar ook van televisie en radio. Het onderzoek strekt

zich uit over televisie, dagbladen, tijdschriften, mail, winkelvloer, radio

en andere media. De huidige vuistregels over de impact en synergie van media

doen geen recht aan de werkelijkheid, die veel complexer en gevarieerder is.

Daphne Directeur Arie den Boon: ‘Nog niet eerder zijn de prestaties van

media en de synergetische effecten van media in het realiseren van de

gewenste effecten zo grondig en grootschalig onderzocht. Het interessante is

dat gebruikers deze analyses nu eenvoudig zelf met een paar kliks over hun

eigen campagnes kunnen uitvoeren. De discussie over de synergie van

mediumtypen heeft daarmee een gezonde empirische basis gekregen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in