Arie den Boon: grote verschillen in de prestaties van mediumtypen


De prestatie of impact van
een medium en zijn uiting is het aantal personen dat een campagne-effect
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSvertoont na een recent reclamecontact. Uit grootschalig single source
trackingonderzoek bij een grote reeks adverteerders blijkt dat impact,
efficiency en synergie sterk verschillen en mede afhankelijk zijn van het
onderzochte effect. De impact van campagnes loopt uiteen van enkele
tienduizenden consumenten per dag bij attitude- en gedragsintenties tot vele
honderdduizenden bij productintroducties en naamswijzigingen. In veel
gevallen is er een duidelijke synergie van media, zoals bijvoorbeeld van
print en televisie, maar ook van televisie en radio. Het onderzoek strekt
zich uit over televisie, dagbladen, tijdschriften, mail, winkelvloer, radio
en andere media. De huidige vuistregels over de impact en synergie van media
doen geen recht aan de werkelijkheid, die veel complexer en gevarieerder is.
Daphne Directeur Arie den Boon: ‘Nog niet eerder zijn de prestaties van
media en de synergetische effecten van media in het realiseren van de
gewenste effecten zo grondig en grootschalig onderzocht. Het interessante is
dat gebruikers deze analyses nu eenvoudig zelf met een paar kliks over hun
eigen campagnes kunnen uitvoeren. De discussie over de synergie van
mediumtypen heeft daarmee een gezonde empirische basis gekregen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid