Landelijke campagne beeldvorming Marokkanen
Komende maandag begint de ‘positieve’ campagne in Den Haag. Het communicatiebureau Attacom in Tilburg nam het initiatief, dat werd ondersteund door het ministerie van Justitie. De deelnemende gemeentes brengen een boek uit met daarin ruim tien interviews met lokale, jonge Marokkanen. Zo vertelt een meisje over haar afstuderen en een jongen dat hij op het verkeerde pad is geweest, maar daaruit is gekomen. Den Haag vult de campagne verder in met posters in trams en bussen. Zo kan op zo’n affiche onder andere een Marokkaan staan die achter een bord eten zit. Op de poster staat de tekst: 'Ik houd ook van boerenkool, maar dan met lamsvlees'. Attacom heeft 42 steden benaderd; de 25 grootste gemeenten en zeventien steden met relatief veel Marokkanen. De steden beslissen of ze deelnemen. Hoeveel er meedoen, is het bureau niet bekend (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid