Overslaan en naar de inhoud gaan

Venster op Davos

Bill Gates, David Cameron Dimitry Medvedev, het zijn maar een paar van de beroemdheden die deze week neerstrijken in het Zwitserse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bill Gates, David Cameron Dimitry Medvedev, het zijn maar een paar van de beroemdheden die deze week neerstrijken in het Zwitserse bergplaatsje. Deelname is voorbehouden aan de machthebbers van de wereld, maar natuurlijk zijn veel meer mensen benieuwd naar waar de discussie in de Alpen zich op richt. KPMG ontwikkelde daar een heel mooi monitoring-instrument voor: , gericht op het social media gebruik door de deelnemers.

related partner content for mobile comes here

Waar twitteren de deelnemers over, welke hashtags gebruiken ze, welke verschillen zijn er tussen groepen deelnemers? Waar twitteren de media over en verschilt dat van wat de vrouwelijke deelnemers bezighoudt? Het antwoord op al deze vragen biedt het door KPMG ontwikkelde dashboard. Het levert prachtige quotes op: "Not talking climate change in is like tasting champagne on the Titanic" en " creates strange alliances: the two panelists that are hardest on banks are a Chinese banker and a Republican hedge fund manager". Voor mij is dit een 'state of the art voorbeeld van hoe congressen zichzelf kunnen verbreden en zichtbaarder maken en van hoe je als dienstverlener je met het aanbieden van een 'killer application' tijdens een congres op de kaart kunt zetten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in