Overslaan en naar de inhoud gaan

Vakantie-aanbieding wint van leerplicht

In tijden van crisis wint een goedkope vakantie het van het verantwoordelijkheidsbesef van ouders met betrekking tot de school van hun…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tjingo deed onderzoek naar de vertrekdata van gezinsreizen in en rondom de meivakantie. Daaruit blijkt dat steeds meer mensen kiezen voor een boeking met de vrijdag als vertrekdag of de maandag als terugkomdag. Waar in 2009 nog iets meer dan 20 procent van de reizigers buiten de officiële vakantiedagen vertrok, was dit in 2012 al ruim 44 procent.
In 2012 besloot 30,4 procent van alle vakantiegangers om op vrijdag al te vertrekken. Het merendeel van de ouders liet hierbij de kinderen voor een dagje spijbelen.

related partner content for mobile comes here

In 2010 was het al een aantrekkelijke keuze om de meivakantie met een dag te verlengen door de maandag er bij te boeken. Met name in 2011 en 2012 waren grote prijsverschillen te zien op een vakantie van 7 nachten. Door op vrijdag te vertrekken of op maandag pas weer terug te keren, kan ook dit dit jaar worden bespaard op de reissom. Volgens Tjingo laten de boekingen voor mei 2013 zien dat de trend zich naar alle waarschijnlijkheid voortzet. Het aantal gezinnen met kinderen dat nog voor het weekend vertrekt, is op dit moment al 20,7 procent. Nog meer mensen (37,9 procent) kiezen ervoor om de vakantie met een dag te verlengen en pas op maandag weer richting huis te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in