Overslaan en naar de inhoud gaan

UPC richt zich in advertentie tot kabinet

Kabelbedrijf UPC komt vandaag in de dagbladen met een aan de Tweede Kamer gerichte advertentie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met deze vorm van issue advertising wil UPC het kabinet onder meer uitleggen dat ze geen monopolist is als het gaat om gebruik van de kabel voor internettoepassingen.

related partner content for mobile comes here

“Wij stellen dat iedereen voor toegang tot internet kan kiezen uit een groot aantal Internet Service Providers (ISP’s)”, schrijft de Raad van Bestuur onder meer. Ook wordt een voorbeeld gegeven van het marktaandeel van ISP’s in Nederland. “KPN heeft dan een aandeel van 55 procent, UPC/Chello 3 procent.” Bij telefonie via een vast net heeft KPN 93 procent en UPC 1 procent, geeft het kabelbedrijf aan. “De consument is niet gebaat bij het ‘onteigenen’ van de kabel.” UPC vraagt de Kamer deze overwegingen bij de discussie over de ‘toegang tot de nieuwe kabel’ te betrekken. Staatssecretaris Rick van der Ploeg zei gisteren in de Tweede Kamer dat de kabelmarkt binnen twee jaar opengesteld kan worden. De Kamer vindt dat die openstelling sneller kan. UPC gaat inmiddels aan alle internetklanten in storingsgebieden een éénmalig bedrag van f 44,50 terugbetalen, dankzij een akkoord met de Consumentenbond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in