Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever komt met geheugenreep voor kinderen

Volgens de Volkskrant komt het voedingsmiddelenconcern Unilever met een reep die de leerprestaties van kinderen moet verbeteren. Het is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ik vraag me altijd af hoe een moeder een dergelijk effect bij haar kind gaat waarnemen.

related partner content for mobile comes here

Emmo Meijer, bij Unilever hoofdverantwoordelijk voor research, beloofde dinsdag tijdens een conferentie in Barcelona een keur aan nieuwe producten. Opmerkelijk zijn de etenswaren die hersenfuncties beïnvloeden. Het eerste komt dit jaar al op de markt, te beginnen in Turkije en India: voedingsrepen met een uitgebalanceerde mix aan vitamines (A, C en B12) en mineralen (ijzer en zink).

Kinderen leren er makkelijker door en de geheugenfunctie verbetert aanzienlijk, blijkt uit onderzoek in Australië, waarbij honderden kinderen meer dan een jaar werden gevolgd.

'De hersenontwikkeling stopt niet op jeugdige leeftijd maar gaat door tot zeker 18 jaar. Dit product speelt in op dat recente inzicht.' Of bedrijven niet terughoudend moeten zijn met al te dolle claims? Natuurlijk, vindt Meijer, maar er komen steeds meer aanwijzingen dat natuurlijke voedingsmiddelen niet alleen de gezondheid beïnvloeden maar ook de mentale gesteldheid.

Mooi idee.
Echter het effect van een dergelijk product is voor een consument zeer moeilijk meetbaar. Een verandering in cholesterol dmv Pro-activ schijnt bij een dieetiste te controleren te zijn. Activia van Danone schijnt ook merkbaar te zijn bij vrouwen.
Maar hoe zijn de leerprestaties van een kind te meten en bij te houden. Moeilijk als een kind zich elk jaar zoiezo al sterk ontwikkeld. Zelfs in onderzoek lijkt me dit een hele moeilijke om aan te tonen.

Vraag me overigens af waarom Unilver in juist die markten (India en Turkeije) start.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in