Overslaan en naar de inhoud gaan

Stem op het beste zoekresultaat met Zoekmachine Test

Negeer het marktaandeel van Google of de afkomst van Ilse per direct. Want vanaf nu kun je een smaaktest doen om erachter te komen welke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Negeer het marktaandeel van Google of de afkomst van Ilse per direct. Want vanaf nu kun je een doen om erachter te komen welke zoekmachine de Nederlandse resultaten toont die het best jouw zoekvraag beantwoordt.

related partner content for mobile comes here

is volgens namelijk bedoeld om snel de relevantie van de grote Nederlandse zoekmachines te vergelijken. Dit initiatief komt van Wouter de Boer en uit interesse voor de werking en kwaliteit van zoekresultaten. Ze hopen door middel van de data over het gebruik van Zoekmachine Test een oordeel te kunnen vellen over de relevantie van zoekresultaten.

Voor de gebruiker is het makkelijk om snel te vergelijken hoe het met de vindbaarheid van zijn/haar website is gesteld. Na het doen van een zoekopdracht op de homepage van Zoekmachine Test, verschijnt de top 10 met zoekresultaten van zowel Ilse, MSN, Yahoo en Google netjes naast elkaar in kolommen. Je weet op dat moment nog niet welke top 10 met results van welke zoekmachine afkomt. Pas na een klik op de knop 'Stem' zie je welke zoekmachine jij als beste hebt beoordeeld. Leuke en leerzame tool!

Oh ja, en voor alle internetgebruikers die sinds de documentaires van Zembla of Tegenlicht het medium zoekmachine wellicht wat wantrouwen: Zoekmachine Test zegt geen data op te slaan over de gebruiker zelf!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in