Tv-bestedingen met 2,9 procent gestegen


Spot, de brancheorganisatie van televisiezenders, heeft dat bekendgemaakt. Volgens Spot logenstraffen de cijfers verwachtingen dat de tv-bestedingen in 2005 zouden dalen. Alleen in het tweede kwartaal van 2005 werd er minder uitgegeven aan tv-reclame dan in het jaar daarvoor. Spot wijt dat aan het ontbreken van een groot voetbaltoernooi.
De brancheorganisatie noemt als verklaringen voor de stijging het herstel van de economie en de belangstelling die er vorig jaar was voor het medium televisie. Zo genereerde Talpa veel publiciteit voor het medium en trokken technische innovaties, waaronder narrowcasting en de opkomst van de harddiskrecorder, volgens Spot de aandacht.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSpot zegt zeer optimistisch te zijn over de bestedingen op televisie in 2006. Directeur Paul van Niekerk voorspelt een groei van 5 procent, waarmee het aan tv besteedde advertentiegeld ‘door de grens van achthonderd miljoen euro schiet’. Hij verwacht dat het WK-voetbal voor veel advertentieomzet zal zorgen en voorspelt daarnaast dat fabrikanten van A-merken op televisie zullen reageren op de pogingen van supermarkten om hun huismerken te promoten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid