Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-bestedingen met 2,9 procent gestegen

Adverteerders gaven vorig jaar 768 miljoen euro uit aan tv-reclame, dat is een stijging van 2,9 procent ten opzichte van 2004.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Spot, de brancheorganisatie van televisiezenders, heeft dat bekendgemaakt. Volgens Spot logenstraffen de cijfers verwachtingen dat de tv-bestedingen in 2005 zouden dalen. Alleen in het tweede kwartaal van 2005 werd er minder uitgegeven aan tv-reclame dan in het jaar daarvoor. Spot wijt dat aan het ontbreken van een groot voetbaltoernooi.

related partner content for mobile comes here

De brancheorganisatie noemt als verklaringen voor de stijging het herstel van de economie en de belangstelling die er vorig jaar was voor het medium televisie. Zo genereerde Talpa veel publiciteit voor het medium en trokken technische innovaties, waaronder narrowcasting en de opkomst van de harddiskrecorder, volgens Spot de aandacht.

Spot zegt zeer optimistisch te zijn over de bestedingen op televisie in 2006. Directeur Paul van Niekerk voorspelt een groei van 5 procent, waarmee het aan tv besteedde advertentiegeld ‘door de grens van achthonderd miljoen euro schiet’. Hij verwacht dat het WK-voetbal voor veel advertentieomzet zal zorgen en voorspelt daarnaast dat fabrikanten van A-merken op televisie zullen reageren op de pogingen van supermarkten om hun huismerken te promoten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in