Overslaan en naar de inhoud gaan

Top-100 adverteerders in VS snoeien

In 2001 zijn de uitgaven aan reclame door de 100 grootste Amerikaanse adverteerders gedaald. Dat is voor de tweede keer in bijna een halve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Evenals in 1991 zijn ook vorig jaar de reclamebestedingen van de top-100 van Amerikaanse adverteerders gedaald. Het is verre van toevallig dat juist in die twee jaren de bestedingen naar beneden zijn gegaan. Want ook in 1991 deed er zich een oorlogssituatie voor: toen tegen Sadam Hussein, nu tegen het terrorisme. Maar dat maakt de daling in 2001 niet minder bijzonder. Want het is pas voor de tweede keer in de 47 jaar dat Advertising Age de uitgaven van de honderd grootste adverteerders in de VS registreert, dat er zich een negatieve trend voordoet. De grootste daling is te zien bij de nummer 1: General Motors gaf vorig jaar maar liefst 14,5 procent minder uit dan in 2000. P&G, de nummer 2, maakte het met een daling van 2,8 procent heel wat minder bont. Opvallend is wel dat de uitgaven aan niet-massamediale vormen van reclame zoals dm, sp, telemarketing en event marketing, bij de top-100 adverteerders (die samen goed zijn voor 529 merken) wel toenamen, met 3,6 procent. Overigens zijn in het eerste kwartaal van 2002 de bestedingen bij de top-10 alweer omhoog gegaan. Ook de media rapporteren een toename van de uitgaven. Overtuigend is het nog niet, maar het begin is gemaakt.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Advertising Age<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in