Overslaan en naar de inhoud gaan

Parool wil stunten op advertentiemarkt

Zelfs het verkopen van de hele voorpagina wordt niet uitgesloten bij Het Parool. De krant zegt te willen gaan stunten met advertenties.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Parool-directeur Rob Steenbergen zegt dat de krant zich moet profileren als ‘brutaalste jongetje van de klas’. Het verkopen van de voorpagina, tot nu toe taboe in Nederland, noemt hij een ‘serieuze mogelijkheid’.

related partner content for mobile comes here

Het Parool verkocht na de restyling van enkele jaren terug al eens pagina 3 aan een adverteerder. Ook denkt Steenbergen er over om korting te geven aan adverteerders die lang van tevoren boeken, zegt hij in Trouw naar aanleiding van een artikel over de sterk teruglopende advertentiemarkt bij dagbladen. ‘Net zoals Basiq Air doet met vliegtuigstoelen.’ Ook tabloidformaat is een optie. ‘Als we uitkomen als tabloid geeft dat natuurlijk extra schwung.’ Het gaat slecht met Het Parool op de advertentiemarkt, aldus Steenbergen. ‘De laatste 2 maanden zien we een enorme terugval, van zeker 25%.’ Vorige week werd bekend dat Het Parool overweegt uit PCM te stappen en zelfstandig verder wil gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in