Parool wil stunten op advertentiemarkt
Parool-directeur Rob Steenbergen zegt dat de krant zich moet profileren als ‘brutaalste jongetje van de klas’. Het verkopen van de voorpagina, tot nu toe taboe in Nederland, noemt hij een ‘serieuze mogelijkheid’.
Het Parool verkocht na de restyling van enkele jaren terug al eens pagina 3 aan een adverteerder. Ook denkt Steenbergen er over om korting te geven aan adverteerders die lang van tevoren boeken, zegt hij in Trouw naar aanleiding van een artikel over de sterk teruglopende advertentiemarkt bij dagbladen. ‘Net zoals Basiq Air doet met vliegtuigstoelen.’ Ook tabloidformaat is een optie. ‘Als we uitkomen als tabloid geeft dat natuurlijk extra schwung.’ Het gaat slecht met Het Parool op de advertentiemarkt, aldus Steenbergen. ‘De laatste 2 maanden zien we een enorme terugval, van zeker 25%.’ Vorige week werd bekend dat Het Parool overweegt uit PCM te stappen en zelfstandig verder wil gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid