Overslaan en naar de inhoud gaan

TeamAlert komt met campagne voor helmgebruik

Stichting TeamAlert wil met de campagne 'Helm op, daar kun je mee thuis komen' het gebruik van een helm onder jonge brommer- en
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spotjes met de slogan zijn onder meer te zien opjongerenzenders als MTV, TMF en Nickelodeon.

related partner content for mobile comes here

In 2003 daalde mede door inspanningen van diverse instanties hetaantal dodelijke ongevallen met bromfietsers met ruim 9 procent, aldus destichting. TeamAlert lanceerde vorig jaar ook al een actie om hethelmgebruik te stimuleren. In het spotje van de'helm-op-of-ik-vla-campagne', kregen helmplichtweigeraars vla over zichheen. De campagne volgde nadat het aantal dodelijke ongelukken onderbromfietsers in 2002 was gestegen van 53 in het jaar ervoor tot 65.

In de huidige campagne kunnen jongeren uit het voortgezet onderwijsook meedoen aan een fotowedstrijd. Op kunnendeelnemers een foto plaatsen waarop de helm centraal moet staan. Tijdens deMegafestatie in Utrecht maakt de stichting de winnaars bekend.

Aan de actie werken naast TeamAlert het ministerie van Verkeer enWaterstaat en het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen mee. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in