Overslaan en naar de inhoud gaan

Tween Award voor Nike

Onder kinderen in de leeftijd 9-15 jaar is Nike het populairste merk. Dit bleek uit in een grootschalig onderzoek op Kaboem, de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uiteindelijke top 3 van favoriete merken uit dit onderzoek ziet er als volgt uit:

related partner content for mobile comes here
  • Nike - 20 procent
  • Cool Cat - 18 procent
  • Coca Cola - 12 procent Het online onderzoek op Kaboem is in twee fasen uitgevoerd. In de eerste fase van het onderzoek is werd aan de respondenten aan de hand van een open vraag geïnformeerd naar het persoonlijke favoriete merk. Hieruit is een top 10 samengesteld met de meest genoemde merken. In de tweede fase werd uit deze top 10 het meest favoriete tween-merk gekozen. Uiteindelijk werd de eerste Tween Award toegekend aan Nike. De onderzoeksresultaten werden onlangs bekend gemaakt tijdens het eerste Tweens-Segmentatie Marketing Innovatie Seminar dat gehouden werd in het Land van Ooit in Drunen. Hier kwamen ongeveer 200 marketeers en beleidsmakers bijeen om over de ontwikkelingen te spreken binnen het specifieke segment Tweens (jongeren tussen 9 en 15 jaar). Commercieel Manager Peter-Paul Laumans licht toe dat de tween doelgroep voor merkeigenaren met name zeer interessant is, omdat kinderen vanaf een jaar of 9 merken niet alleen gaan herkennen, maar er tevens een waarde aan toekennen. Ze gaan zelf bepalen of een merk bij ze past of niet. Een bijkomend kenmerk van de groep tweens is dat als ze de boodschap van een merk eenmaal acceptere, de kans groot is dat een meerderheid ze ook adopteert. Dit is een uiterst interessant gegeven voor populaire merken, aangezien merken meteen bij een enorme doelgroep ‘in’ of ‘uit’ kunnen zijn. Dat verklaart bijvoorbeeld ook het succes van het merk Cool Cat, dat met beperkt marketingbudget een grote groep Tweens weet te trekken en de tweede prijs in de wacht wist te slepen. Kaboem is met meer dan 500.000 leden Nederlands populairste website voor en door Tweens (9-15 jaar). Het is voor Tweens dé plek om elkaar te ontmoeten en alles aan te treffen over typische Tweens onderwerpen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in