CRM markt groeit, dankzij Microsoft
CRM-software wordt traditioneel door de markt gezien als dure, omvangrijke applicaties, met langdurige kostbare implementatietrajecten en derhalve met name geschikt voor de grotere bedrijfsvestigingen en ingericht door de grotere System Integrators.
Volgens Heliview is de associatie van de markt met het Microsoft productportfolio er een van commodity. Met andere woorden: voor ieder bedrijf, ongeacht haar omvang, betaalbaar en dus bereikbaar. Het grote MKB zal daarom, mede als resultante van de immer geoliede Microsoft marketing machine binnen afzienbare termijn ontvankelijk zijn voor Microsoft CRM zo is de verwachting van Heliview.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAls ondersteuning voor deze uitspraak geeft Heliview aan dat er binnen bedrijfsvestigingen met meer dan 5 geautomatiseerde werkplekken, 68 procent (ofwel 99.000 bedrijven) een verkoopafdeling hebben, maar dat slechts 25.000 van deze bedrijven daadwerkelijk een CRM-systeem operationeel heeft. Binnen diezelfde doelgroep is sprake van 57.000 afdelingen Marketing en Communicatie waarvan dus minder dan de helft een CRM applicatie actief heeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid