Succesvolste merken bij Aldi en Lidl
Dat is het dubbele van minder succesvolle merken, schrijft Het Financieele Dagblad. Groeimerken verkopen ook meer (17 procent) bij pompstations, bij kiosken, via internet, thuisbezorgers of speciaalzaken.
Brede distributie is een van de succesfactoren van Europese merken, blijkt uit een analyse van de 350 grootste merken in Europa door Roland Berger Strategy Consultants in samenwerking met dataleverancier GfK.
'In Nederland zijn ook bedrijven met consumentenproducten met een hoge omloopsnelheid, zoals Unilever , die overwegen hun premiummerken bij discounters neer te leggen', zegt Jérôme Koelewijn, partner van Roland Berger. Fabrikanten moeten volgens hem hun angst overwinnen voor mogelijke kanaalconflicten als ze met prijsvechters in zee gaan. 'De discountformules hebben nu 18 procent van de markt. Dat aandeel groeit nog altijd.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid