Overslaan en naar de inhoud gaan

Succesvolste merken bij Aldi en Lidl

De succesvolste merken van Europa zijn te vinden bij de Aldi en de Lidl. Zij slepen 15 procent van hun omzet binnen via het discountkanaal.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat is het dubbele van minder succesvolle merken, schrijft Het Financieele Dagblad. Groeimerken verkopen ook meer (17 procent) bij pompstations, bij kiosken, via internet, thuisbezorgers of speciaalzaken.
Brede distributie is een van de succesfactoren van Europese merken, blijkt uit een analyse van de 350 grootste merken in Europa door Roland Berger Strategy Consultants in samenwerking met dataleverancier GfK.

related partner content for mobile comes here

'In Nederland zijn ook bedrijven met consumentenproducten met een hoge omloopsnelheid, zoals Unilever , die overwegen hun premiummerken bij discounters neer te leggen', zegt Jérôme Koelewijn, partner van Roland Berger. Fabrikanten moeten volgens hem hun angst overwinnen voor mogelijke kanaalconflicten als ze met prijsvechters in zee gaan. 'De discountformules hebben nu 18 procent van de markt. Dat aandeel groeit nog altijd.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in